Arkiv for 2007

41 graders varm nytårsaften

Vores juleaften var meget regnfyldt, men det gjorde ikke så meget, vi sad alligevel inde og så film og hyggede med maden. Men vi kommer i hvert fald ikke til at fryse den 31. december. Der er nemlig lovet 41 grader. Faktisk er der blevet lovet over 30 grader de næste par dage. Så vi

Da vores bil stadig er på værksted, og de ikke ved hvad der er i vejen, havde vi besluttet at tage i Melbourne Zoo. Det var egentlig meningen, vi skulle have været i zoo i lørdags, men jeg blev pludselig ret syg; madforgiftning af en art. Det underlige var bare, at Anders spiste præcis det

Glade over at have fået vores bil tilbage igen. Blev det besluttet at tage på en weekendtur. Vi ville ikke for lang væk, hvis nu bilen skulle strejke, men alligevel ikke så kort, at vi ikke kunne komme til at overnatte ude i det fri. Så vi valgte endelig at tage til Wilsons Promotory National

Kigger man længe nok kan man finde tingene billigere. Faktisk behøvede vi ikke kigge længe efter et sted at blive klippet til en ordentlig pris. Nu havde jeg i over 2 mdr. sagt, at jeg snart skulle klippes og nu skulle det være. Det passede fint, Anders og jeg havde været på markedet for at

Jeg havde nu ikke regnet med, at det ville blive nemt at komme i julestemning. Men det var mest på grund af varmen. Men det er ikke kun det. Vi kommer ikke til at fejre julen sådan rigtigt. Det bliver i hvert fald uden julepynt og gaver, i hvert fald for mit vedkommende. Desuden ender

Efter en ok nattesøvn spiste vi morgenmad, igen billige pandekager med marmelade, pakkede teltet ned og drog mod stranden. Desværre var denne strand ikke nær så hyggelig, især på grund af de mange fluer. Da vi skulle have tiden til at gå inden kl. 10, hvor Wildlife Wonderland og herunder The Giant Earthworm Museum åbnede,

Så var det tid til endnu en tur i australske omgivelser. Denne gang var planen Phillip Island, der ligger ca. 150 km fra Melbourne. Vi kom desværre først afsted ved middagstid lørdag og glemte vores liggeunderlag til campering, så målet var at finde et blødere sted af campere. Det gjorde nu ikke så meget vi

Ikke mere luksushotel desværre. Ok hotellet levede måske ikke helt op til de 5 stjerner, som de havde, men vi nød badekarret, der var noget større end det vi har herhjemme; man kunne rent faktisk være i det. Vi var faktisk i karbad begge to hver dag Vi nød også at få rene håndklæder og

Dagen startede med at stå tidligt op, vi skulle nemlig mødes med Pro Dive kl. 7.40 for at blive transporteret til Manly, som ligger i den anden ende af Sydney. Vi havde nemlig booket 2 stranddyk, det vil sige man tager udstyret på og vandrer ud i vandet og svømmer/snorkler et stykke inden man dykker

Den sidste dag på turen op til Sydney fik vi set byen Kiama, vores sidste stop. Selve byen er ikke noget specielt, faktisk kedelig. Der var dog 2 ting, der morede os lidt. Der findes så mange forskellige måder at motionere på, men det her var alligevel nyt for os. Man kan nu vandre en