Arkiv for september, 2007

Etape 5: Melbourne til Cairns

På hotellet kunne man bestille en lille bus til lufthavnen; vi tog en kl. 5 om morgenen, for at være der i god tid. Vi skulle nemlig opbevare den ene kuffert, ellers ville det koste os mere i overvægt. Da det var gjort, checkede vi ind og spiste morgenmad; røræg, bacon, brød og tomat. Det

Den sidste sammenhængende etape er den 3 1/2 timers lange flyvetur til Melbourne. Man kunne straks mærke venligheden og hjemmefølelsen i den lille lufthavn. Vi havde et lille hurtigt sikkerhedscheck, hvor det vi havde købt i toldfri åbenbart skulle pakkes om; vi havde en eau de toilette hver, men det tog de meget pænt; han

Vi ankommer til USA og kommer straks i en lang kø. På flyet udfyldte vi en immigrationsblanket, også selvom man bare skal opholde sig i transitlokalet. Jeg havde lånt Anders den sorte kuglepen, så brugte selv en rød, men jeg tænkte nok jeg måtte gøre det hele om, da vi stod i kø. Fint nok,

Vi fik som sagt checket al bagagen ind i København, og slap derfor for at hente og aflevere bagage igen. Så der var kun at hente boarding pas i London(Heathrow). Det gik let, vi fik pladser ved siden af hinanden ved vindue, og vi fik boarding pas og pladser til flyet Auckland – Melbourne (hvor

Så er rejsen endelig begyndt. I går tog vi toget hhv. fra Aalborg og Fredericia (jeg blev kørt fra Kolding). Det gik fint, selvom nogle af kufferterne er ved at gå i stykker i syningen ved håndtaget. Vi ankom til København, hvor vi straks vandrede afsted til vore sovested, Kastrup Bed and Breakfast; et billigt og

Ja der er ikke længe til, og det gør bestemt ikke noget. Ventetid er altid lang, også selvom det er noget ubehageligt, der skal ske. I går var jeg endelig til tandlæge, i Kolding vel at mærke, hos min mors tandlæge. Han kunne i hvert fald få presset mig ind imellem tiderne. Jeg ankommer 15

Det er nu trist ikke at have sin lejlighed mere.  I lørdags kom mine forældre og hentede mig; jeg fik lov at køre hele strækningen fra Aalborg til Kolding. Jeg fik godt nok lidt ondt i ryggen, men det skyldtes nok mest alt det, der var fyldt i bilen; tingene pressede mod førersædet, men det

I morgen står den nemlig på flytning. Flyttemænd kommer kl. 8 i morgen. Så i det er sidste dag og nat med møbler. Sidste nat i min egen seng. I morgen skal vi nemlig sove på en luftmadras; godt nok en luksusudgave men den er lidt i stykker. I morgen er også store rengøringsdag. Vi