Arkiv for juni, 2009

Store Økssø

Lørdag var bare en dase- og indkøbsdag. Vi fik handlet godt ind i Bilka og andre steder, og jeg kan allerede nu mærke, at jeg hurtigt kommer til at vænne mig til, at have en bil. Det er godt nok praktisk, og der er ikke så meget spildtid med f.eks. at vente på bussen. Til

Tomatplanterne på altanen er efterhånden blevet ret store med fine tomater. Og heldigvis overlevede de Firenzeturen, men jeg havde også stukket en 1½ liters flaske med vand ned til hver. Uden det ekstra vand var det sikkert ikke gået helt så godt, for det havde være nogle varme dage herhjemme. Der var dog 2 planter,

Så blev det endelig den 25. juni; dagen hvor vi kunne hente vores nye bil. Vi kunne i onsdags se, der var nogen, der havde ringet om morgenen, og jeg håbede bare ikke det var bilforhandleren. Det viste det sig så at være, men heldigvis kun for at spørge om vi kunne komme tættere på

Vi ankom i går aftes til Pisa; hvor vi indlogerede os på et lidt mere fancy hotel, men til specialpris. Vi fik god mad, den aften, sådan lidt mere rustikt, som vi havde fået i Firenze, med vildsvin, trøffel og panna cotta. Her til morgen tog vi et kort smut til tårnet. Vi havde læst,

Den sidste dag i Firenze brugte vi mest på at rende rundt til markedet og 1 sidste museum. Jeg ville nu gerne have været inde i videnskabsmuseet, fordi det virkede interessant, og nu er vi jo matematikere. Men jeg syntes også, vi havde set museer nok for denne tur, og det er sjovere at nyde

I dag skulle vi på udflugt til Siena en lille by lidt over 1 times kørsel med bus fra Firenze. Vi kom først med bussen lidt over 10, og var så fremme kl. 11.30 ca. Planen var senest at tage med bussen lidt i 6, men måske tidligere. Det er en hyggelig lille by og

Der var lovet voldsomme regnskyld for lørdag men også regn det meste af tiden, vi skulle være der (til og med onsdag den 23. juni). Så jeg havde pakket regntøj, paraply og både sommertøj og lidt varmere tøj. Men det lå selvfølgelig alt sammen i kufferten. Men der var da lidt held i uheld, vejret

Fredag den 19. juni var planen, jeg skulle ankomme i Firenze lufthavn kl. 20.10, for senere at tage til hotellet, hvor Anders ventede. Han havde jo været på kursus dernede i hele denne uge, så en oplagt mulighed for en lille ferie. Det startede også fint med fly fra Aalborg til København, hvor jeg så

I går fik Anders og jeg besøg af hans mor og mormor. De kom ca. kl. 15 susende i den lille, “ny” og hvide Ford Ka. Først stod den på hjemmebagt lukus gulerodskage med friskkværnet og -brygget kaffe. Indtaget på vores meget solrige altan, i de nye havemøbler. Vi har efterhånden nyt en del måltider