Tiden nærmer sig den store afrejse

Ja der er ikke længe til, og det gør bestemt ikke noget. Ventetid er altid lang, også selvom det er noget ubehageligt, der skal ske. I går var jeg endelig til tandlæge, i Kolding vel at mærke, hos min mors tandlæge. Han kunne i hvert fald få presset mig ind imellem tiderne. Jeg ankommer 15 minutter før den aftalte tid, men må alligevel vente ca. 30 minutter. Tandlægen snakker en del, men det er da dejligt beroligende. Så er der kø ved røntgen, så fortæller han om tandtråd osv. Først til sidst får jeg at vide, at jeg har et karriesangreb, altså et hul. Men det er faktisk 2 huller, for det er på hver side af tanden. Desuden er der en del mindre begyndende huller, som jeg skal passe ekstra godt på. Han tør ikke lade mig tage til Australien uden at få lavet hullet, men det er også ok, for jeg tror det kunne være den tand, der har forvoldt mig mest smerte. De andre smerter skyldes vist bare følsomme tandhalse. Jeg overtaler mig selv til at købe en lille tube Zendium tandpasta, som jeg altid har hadet, Sensitiv. Den er nu ikke så slem, selvom den ikke skummer og har en anden smag. Jeg får en ny tid torsdag; desværre kun 30 minutters besøg, og han skulle bruge 45 minutter, men kunne nok få det presset ind. Jeg fortæller dem, at de kan ringe til mig, hvis der er en tidligere ledig tid på 45 minutter. I dag ringede de så, eller rettere jeg hørte det ikke, fik bare en besked på mobilen, at der var indtalt en besked. Mystisk, det er 2. gang. Sjovt som den mobil nogle gange bare skal slukkes af og til for at virke. Jeg får ringet tilbage og får en tid i morgen kl. 9. Det er nu rart, det kan overstås så hurtigt. Så har jeg mere tid til at “komme mig på”, inden jeg skal rejse.

Allerede fredag kl. 13.06 tager jeg med toget fra Fredericia; jeg bliver kørt (eller kører måske selv med forældre) til Frederica, for at ankomme 15.39 i Kastrup Lufthavn. Ja altså hvis togene da kan formå at køre til tiden. Så skal der checkes ind på hotel, slappes af og spises ude; restaurant Fiasco. Jeg håber i hvert fald ikke, at restauranten lever op til sit navn ;) En god nats søvn og så med flyet kl. 12 dagen efter. Forhåbentlig bipper det ikke, når jeg skal igennem sikkerhedscheck, for så skal der kropsvisiteres, og det ønsker jeg bestemt ikke!