Etape 1: Danmark (Aalborg og Kolding) – England (London)

Så er rejsen endelig begyndt. I går tog vi toget hhv. fra Aalborg og Fredericia (jeg blev kørt fra Kolding). Det gik fint, selvom nogle af kufferterne er ved at gå i stykker i syningen ved håndtaget. Vi ankom til København, hvor vi straks vandrede afsted til vore sovested, Kastrup Bed and Breakfast; et billigt og fornuftigt sted at overnatte med fri internet og morgenmad (ca. 400 kr for et værelse). I går var vi ude at spise på Restaurant Fiasco, men vi skulle lige derhen. Anders havde ikke været så smart; den adresse han havde indtastet på krak, der havde han glemt husnr., så vi måtte løbe den halve by igennem, men det gik.

Dagen i dag startede meget godt. Vi fik sovet godt, fik lidt morgenmad; nogen mere end andre (jeg kan aldrig få ret meget ned om morgenen, især ikke når jeg skal f.eks. rejse). Vi traskede til bussen i vandrestøvler, da hver sko vejer ca. 800 g; det ville jo betyde en masse ekstra overvægt. Her startede heldet; bussen var lidt forsinket, men jeg fik da bussen til at stoppe; vi slap for at betale for billet for vi skulle jo ikke så langt, og det var ellers en næsten tom bus.

I lufthavnen kunne vi forholdsvist hurtigt checke vores bagage ind. Der blogges i Københavns lufthavn.Normalt må man med SAS kun have 20 kg hver, men da vi jo skal være afsted et år, vidste vi jo, at vi havde ca. 25 kg overvægt, hvilket ville give en ekstra pris på ca. 1900 kr. Der var lidt bøvl med visa, men det gik i orden. Det bedste af det hele var, at vi slap for at betale for overvægt; 1900 kr der sagtens kan bruges til andet. I går fik vi ellers at vide, at vi IKKE kunne få checket bagagen ind hele vejen til Melbourne, men det endte det så med vi kunne alligevel. Sikkerhedscheck gik også fint, men jeg undgik ikke en længere kropsvisitering, men heldigvis var det da en kvinde der foretog den. Jeg har i hvert fald fået forbedret mit syn på københavnere, sådan som vi slipper for at betale ting. Det er vist sidste blog i Danmark, og så endda i lufthavnen, god service, men nok ikke helt billig.