I morgen går det løs – New Zealand!

Nytårsaften blev ca. 43 grader varm, så efter at have handlet de sidste småting, blev vi inde i vores afkølede stue. Aircondition er nu en god ting, selvom det koster, desværre formår den ikke at fordele luften så godt ind til soveværelset. Vi nød en dejlig treretters menu, med kæmpe rejer til forret, oksemørbrad til hovedret og vores dejlig marengs med mascarponecreme og frugter.

I morgen går turen så endelig til New Zealand; utroligt som tiden går. Vi har fået booket og ombooket en del; det er nemt at tage fejl af dagene. Men vi kommer ikke til at kede os, og når vi så kommer hjem, skal vi samme aften til koncert med gruppen National, ikke min idé, men bliver sikkert fint nok. Jeg havde nu ikke regnet med, at min første koncert skulle være med en gruppe, jeg knap kender, pyt. Nu havde vi lige vænnet os til, at der nu er 10 timer i stedet for 8 timers tidsforskel mellem os og Danmark, men i New Zealand, er der så 12 timers forskel.

Vores rejseplan er meget ændret en del siden sidst, så, også på opfordring af min mor, kommer her en revideret udgave.

Onsdag d. 2/1: Afgang fra Melbourne lufthavn kl. 9.15 og ankomst i Christchurch kl. 14. 35. Her afhenter vi vores lejede bil. Dernæst kører vi til Oamaru, hvor vi har mulighed for at se små, blå pingviner og gul-øjede pingviner. Overnatning i Oamaru på hotel.

Torsdag d. 3/1: Vi kører til Dunedin, hvor vi skal på wildlifetur, for at se dyrelivet, bl.a. flere pingviner. Vi får også lejlighed til at se Moeraki Boulders. Her overnatning på campingplads i telt.

Fredag d. 4/1: Vi kører tidligt om morgenen hele vejen til Te Anau og noget af vejen til Manapouri. Overnatning i campingssted på vej til Milford Sound.

Lørdag d. 5/1: Vi sejle, køre m.m. inden vores cruise i Doubtful Sound, der starter ca. kl. 12. Overnatning på båden.

Søndag d. 6/1: Resten af cruise. Efter cruise tager vi en tur i glowwormgrotten i Te Anau. Vi kører hen på aftenen til Queenstown og overnatter på spahotel.

Mandag d. 7/1: Vores vandretur, Routeburn Track, startes; dag 1. Her overnatter vi i hytter med en god flokfuld andre mennesker.

Tirsdag d. 8/1: Dag 2 på vandretur, overnatning i hytter.

Onsdag d. 9/1: Dag 3 på vandretur, der afsluttes med afslapning på spahotel i Queenstown.

Torsdag d. 10/1: Vi er i Queenstown denne dag, hvor skemaet bl.a. står på bungeejumping fra 143 meters højde. Evt. andre actionoplevelser eller en tur i dyrepark. Overnatning på spahotel.

Fredag d. 11/1: Vi kører til Haast. Ingen rigtige planer for denne dag, dog overnatning på campingssted.

Lørdag d. 12/1: Vi kører til Franz Josef , hvor vi kl. 10.30 starter vores gletschervandring, der tager 6 timer. Her overnatter vi på campingssted.

Søndag d. 13/1: Vi kører vi til Punakaiki, hvor vi skal se pandekagesten og ellers ingen rigtige planer. Vi overnatter på et hostel, med privatbadeværelse.

Mandag d. 14/1: Vi kører til Abel Tasman, for derefter at vandre til Bark Bay.

Tirsdag d. 15/1: Vi starter tidligt om morgenen på et sælsafari fra Bark Bay, hvor vi skal sejle i kajakker. Overnatning på hotel i Motueka.

Onsdag d. 16/1: Vi kører til Kaikoura og overnatter på campingssted.

Torsdag d. 17/1: Vi starter dagen med at svømme med delfiner, ca. kl. 6 i nogle timer. Derefter begiver vi os mod Christchurch med et smut forbi Hanmer Springs Thermal Hot springs og slapper af. Overnatning i Christchurch på et Bed&Breakfast.

Fredag d. 18/1: Vores sidste dag tilbringer vi i Christchurch inden vores fly afgår kl. 15.30. Vi er så hjemme tidligt om aftenen. Vi skal så til National’s koncert senere på aftenen.