Ferien startes med manér – spaaften

Så kom tiden endelig for lidt ferie. Det har været en lang sommerferie uden ferie :) Efter alle mine kolleager havde haft ferie, var det ikke så slemt – så var jeg jo en af de få med ferie til gode, mens de andre bare have “brugt” ferie.

Efter vores jordomrejse er jeg blevet noget mere påvirklig med transportsyge. Jeg prøver at overvinde det igen, og at strikke i flyet går efterhånden, i hvert fald de kortere strækninger :) Men vi kunne ikke undgå at skulle tage med færge over til det svenske. Og vejrguderne var flinke ved mig, så det var en ret let overfart UDEN søsygepiller :)

Først en tur med færgen

Fremme med færgen kl 15.15 var det bare med at komme op til det lækre sparesort “Sankt Jörgen Sparesort”. Værelset mindst lige så dejligt som sidst – vi havde endda fået en med golfview selvom, der ikke vare flere, da vi bookede. Det er dog rarere end at kigge ind i bar og lounge-området.

Så en tur i spa med overnatning

Det var dejligt afslappende,  men sjovest første gang, hvor stedet var nydt for os. Spaen var desværre lukket mandag, så vi kunne ikke som sidst tage en morgentur derned. Så inden aftensmad kl. 20 måtte vi få spa’et af. Der var en del mennesker, faktisk var der også et gymnastikhold i gang, som heldigvis ikke tog så lang tid.

Bilen godt fyldt

Vi skal altså kun være her en uge

Dyner og specielle olier, oste etc. medbringes

Mandag morgen var vi så klar til at køre til Mellerud for at handle og videre på til hytten i Kroppefjäll, som vi havde lånt. Det er en dejligt stor hytte med også små udhuse. I år var planen at sove i huset, da det er hyggeligere at være der hvor både toilettet er, men også ens ting. Vejret var fint, da vi ankom til hytten med vores meget fyldte bil. Alt fra dyner til specialudvalgt olivenolie, chokolade, vin, mel etc. Man skulle tro, vi skulle være der meget længere. I Mellerud fik vi også lige købt en svampekurv.

Vores første lille kurv svampe

En lille tur ud efter kantareller til aftensmaden gav ca. 2 kg på 45 minutter. Det tegnede bestemt lovende for en god høst. Om aftenen og natten regnede det ret voldsomt.