Sidste dag i Sitges

Det var en rigtig dejlig 4 retters menu, vi fik. Den ene af kursisterne kunne ikke være med, det var sikkert fordi han søndag skulle løbe maraton i Madrid. Vi startede med en dejlig salat, dernæst en fiskesuppe med nogle sjovt toast fyldt med lidt mayonaise, derefter andebryst med noget granatæblesauce til, til afslutning kokossorbet med noget passionsfrugtssauce til. Mums, dog var anden lidt brændt men ellers godt. Det var rigtig hyggeligt, og der blev snakket både privat og arbejde. Den ene underviser, irer, drak ikke alkohol af valg, og sagde derfor nej til rødvin, hvortil hende fra Schweiz sagde “no alcohol”, og i samme øjeblik gik tjeneren med vinen. Hmm betød det nu, at vi slet ikke fik nogen vin? Men det viste sig, at han havde set vi havde noget cava og sodavand i glassene og ville vente lidt med vinen, pyyyh. Omkring midnat gik vi i seng; de fleste barer var alligevel tomme, 1-3 personer, og baren på hotellet lukkede alligevel ved midnat, men drinks kunne man få igen i morgen tidlig, hmm :)

Kirken i Sitges ved aftenstid.Vandet i Sitges.

Efter en god nats søvn og en lidt bedre morgenmad; undgik det jeg syntes var dårlige dagen før. Denne gang var der placeret et stort svineben/svinelår, som var spændt op i en holder og ved siden lå en kniv – skær din egen seranoskinke. De første stykker blev godt nok noget tykke, men når man lige finder rytmen, er det ikke så dårligt.

Kl. 9 startede kurset igen, denne gang med meget varmere indeklima end dagen før, men det gik, og aircondition blev tændt i pauserne. Igen 3 retters menu. Kurset skulle i dag være sværere, men jeg synes faktisk det var lettere at følge med, selvom jeg bl.a. har beskæftiget mig meget begrænset med optioner, faktisk har jeg kun fået forklaret hvad det er med et internt kursus, som jeg ikke kan huske så meget af; der var en masse nye ord og udstryk. Men vi fik da en masse idéer til hvordan futurespriser, forwardpriser, spotpriser og optionspriser hang sammen.

Kurset sluttede lidt tidligere kl. 16.30 ca. og straks herefter tog de fleste afsted mod lufthavnen eller til tog. Vi var kun 2, Elena (hende fra Schweiz) og jeg tilbage. Vi skulle begge til Barcelona i morgen tidlig, så vi aftalte at følges sammen med tog. Hun skulle med fly hjem i morgen omkring kl. 18, så hun havde ikke så meget tid til at se noget i Barcelona; hun var nødt til at komme hjem den dag, da sønnen havde fødselsdag. Jeg havde dog lidt længere tid, mit fly afgik først kl. 12.10 om søndagen.

Til aften gad jeg ikke endnu en ensom aften på en restaurant, og da jeg havde set i et blad, der skulle være en sushirestaurant, tog jeg ud for at finde den. Det var ikke helt nemt, og jeg var lige ved at give op, da jeg fandt det. Jeg stod med ordbog og oversatte menukort, da kokken kom ud. Han spurgte hvad jeg kunne lide og hvor meget, jeg ville give, og så gik han ellers i gang med at lave sushi til mig. Det smagte fint, men ikke noget overvældende specielt, så meget smag, var der ikke, men sushi er nu altid godt at få. Jeg nød det ved 22-tiden på min balkon, rigtig hyggeligt.